Son Eklenenler

Eroin Güncesi | Kanat Güner

02:47 , , , , ,

Stüdyo İmge, 1997 ( Tekrar Basım: MB Yayınları, 2008)




Arka Kapak/Tanıtım (Stüdyo İmge Baskısı)

Eroin ile geçen bir yaşamın tüyler ürperticisi gerçek öyküsü..."...O bir pil gibi diyordum, pilim boşaltılınca her şey, özellikle insana özgü dürtülerim, sağlığım bozuluyor pili bırakınca normal insana benziyorum. İstediğim, tozpembe bir dünya değil; sizin algıladığınız dünyayı algılayabilmek, diyordum."

İlk kez yayınladığında: "Bir alt kültür yazını olarak bizdeki ilk örnek" iddisayıla sunulmuştu okurlara. Aradan geçen zaman bu kitabın iddiasını doğruladı.

Hayatı yaşayarak yazan; 1970 yılı doğumlu Kanat Güner, kısa yaşamına sığdırdığı bir çok şeyin yanında "Eroin Güncesi" adlı kitabı da sığdırarak tribünlere kendi dramını oynadı. Anadolu'nun saf değerleriyle yetişip kurtlar sofrasının ortasına savrulan ve bu sofrada kendi kişisel saflığından ötürü değerleri uğruna mücadele etmekten vazgeçmeyen Kanat, bunun bedelini de hayatıyla ödedi: Tıpkı yitik '80 kuşağının bir çok bireyi gibi. İçine itildikleri değer kavramlarının aslında bireyin silikleştiği, çarkların bir parçası olmaya zorlandığı ve adına Üniversite denen kurumların birinden; Tıp Fakültesi 4. sınıftan ayrılmak zorunda kalan Kanat Güner, gördüğü eğitiminden çok işlenen; yani insan hayatının biyolojik varlığını koruması adına yapmaması gerektiği bilincinde olduğu şeyi; H(eyç)'i seçerek oynadığı kendi dramını.

Ülkemizde çok az işlenen, 90'lı yılların üniversite gençliğinin yer günce tekniğiyle yazılan bu kitap; baskılar, değer yitiğimi, kavramların içeriğinin boşaltılması ve amaçsız eğitimle toplumsal ahlakın çöküşünü anlatıyor aslında.

"İstanbul'da Cerrahpaşa Tıp Fakültesi'nde 8 yıl uğraştan sonra, henüz 4. sınıfta debelendiğimi fark edip, vazgeçtim. Hala bana uygun işi, mekanı ve insanları arıyorum." diyen, aynı zamanda bir eroinman olan Kanat Güner kendi bağımlı yaşamını anlattı bu kitapta. Ve tabii baş kahramanı oldu hayatının.


Nerede Bulurum?





Bunlara da Bakabilirsiniz, Neden Bakmayasınız ki?

3 yorum

  1. Tam da liseye gittiğim bir dönemde okumuştum, o yaşta o kültür şokunu anlatamam. Gerçek bir dram ve varoluş mücadelesi. Kitapta kokuyla ilgili bir bölüm vardır ne hikmetse en çok etkilendiğim şey o satırlardı. Kaybolmuş insanları kokusundan tanıyabileceğimi zannetmiştim sanırım, çocuk aklı işte!!!
    "Bir gün kokunun ne olduğunu anladık. Burnumuz akıyor, kemiklerimiz ağrıyor. Bedenimizden pis pis kokan ter damlaları fışkırıyor, ama üşüyorduk. İşte o koku bu koku idi. Eroinman kokusu! Artık kriziyle, kokusuyla eroinmandık."

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı nasil alabilriz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam. Yazının altında bordo renkle "NadirKitap" yazıyor, artık sadece sahaflarda bulabiliyoruz. Tıklarsanız adresleri görebilirsiniz. :)

      Sil

Fikirlerini bizimle paylaş.